Home > turism, util > Timișoara – Belgrad cu GEA Tours

Timișoara – Belgrad cu GEA Tours

gea-tours-logo

După o experiență de neuitat am simțit nevoia de a împărtăși cu restul lumii ce înseamnă astăzi, vara lui 2014, să călătorești cu GEA Tours.

GEA Tours este o companie din Serbia care are curse din Belgrad sprediferite orașe (Budapesta, Praga, Sofia) printre care și Timișoara. Când am hotărât să mergem la Belgrad am căutat variante de transport (cu mașina personală nu îmi surâdea să merg, că de mă oprea poliția nu înțelegeam o iotă din ce mi-ar fi zis… și apoi veșnica problemă cu locurile de parcare) și am aflat că sunt destul de puține variante. La Cristina pe blog am aflat de un tren care între timp a fost anulat, am aflat de GEA Tours, am aflat de un taximetrist din Timișoara și de o firmă de turism din Timișoara. Am ales firma sârbească.

Procesul de rezervare e simplu. Dai un telefon la numărul afișat pe site si de acolo te preia un operator. Spui câte persoane, în ce zi, la ce oră și de la ce adresă trebuie să pleci. Cu o zi înainte te sună și îți spune la ce oră vine mașina să te ia. Da, ei vin cu mașina și te iau din fața casei, nu trebuie să te deplasezi tu până în autogară. Și te lasă la destinație la ce adresă vrei. Ca un sfat: folosiți o engleză de bază, fără neologisme și construcții artistice pentru că altfel te miri ce or să înțeleagă cei de la agenție. Eu am încercat de vreo trei ori să întreb, în trei feluri diferite, care e de obicei diferența între ora la care dorim noi să plecăm și ora reală de plecare, și mereu înțelegeau că am vrea să plecăm și mai târziu. Deci englezăde bază, simplă, și fără mișcări bruște.

Timișoara – Belgrad. Noi am zis că vrem să plecăm la ora 7 dimineața.  La 07:20 ne-a luat mașina. Am mers 2 km și apoi am schimbat, ne-am urcat într-un microbuz al unei alte firme de transport ce ducea niște pasageri la aeroportul din Belgrad. Șoferul a mers încet, regulamentar, drumul mi s-a părut foarte lung pentru câți kilometri despart cele două orașe. Parcă mergeam cu CFR-ul. Am ajuns în Belgrad, am trecut prin centru, am trecut Sava și ne-am îndreptat spre aeroport (am recunoscut Poarta de Vest a orașului, poartă ce e pe drumul spre aeroport). Șoferul uitase să ne lase în oraș. A oprit, ne-am dat jos și am plecat pe jos spre oraș într-un soare arzător.

Belgrad – Timișoara. Noi le-am zis că la 12 vrem să plecăm. Cu o zi înainte ne-au sunat să ne spună că la ora 14 vine mașina după noi. A venit la ora 15. Nu am ieșit bine din oraș că în prima benzinărie oprim să așteptăm încă o oră încă un pasager (ulterior am aflat că pasagerul pe care îl așteptam a fost uitat de către GEA Tours la aeroport timp de trei ore). Într-un final plecăm și ne îndreptăm spre graniță. Înainte de graniță suntem informați că de fapt GEA Tours nu mai are licență de transport persoane și că nu putem trece granița cu mașina. Drept urmare vom trece granița pe jos, târând bagajele după noi, iar după graniță ne vom urca în altă mașină (se pare că asta e o practică frecventă la ei; la drumul dus nu s-a întâmplat așa pentru că eram în microbusul unei alte firme, care se pare că avea licență).  Zis și făcut. A fost penibil la vamă, nu au vrut să ne lase, au vrut să scoatem totul de prin bagaje la control, au răsverificat actele, dar într-un final ne-au lăsat. Dar penibil moment, din seria “trec sărăntocii granița“. Și am ajuns în Timișoara pe ora 21.

granita serbia romania

Din câte am înțeles în urmă cu vreo juma de anera firmă serioasă, cu acte în regulă, dar de ceva vreme s-a întâmplat ceva la nivel de conducere și au devenit cam nepăsători. Dacă te plângi și faci scandal ți se spune că nu te pune nimeni să mergi cu ei. Din păcate prea multe alte variante nu ai.

Așadar dacă e să mergeți la Belgrad, care de altfel e un oraș tare frumos, și alegeți firma asta să știți la ce să vă așteptați ;) Eu sper să își revină ;)

Categories: turism, util Tags:
  1. August 13th, 2014 at 16:08 | #1

Belgrad? Jesus! Asa iti trebuie, daca nu alegi si nu ceva mai “european”, for example, Venice :)))
    In rest, bine ca nu ai ramas pe acolo, sa mergi pe la politie…. unde nimeni nu ar fi vorbit romana sau engleza, loool . Doamne fereste!

2. Mihai
    August 14th, 2014 at 01:22 | #2

Pai deh, era aproape de Dunare si am zis sa ne aruncam pana acolo. Si orasul e fain. Cel putin prin centru pe unde e si Dunarea si cetatea si pietonalul si bisericile. E fain si m-as mai duce mai peste un an doi trei :P

Ideea e ca deh, nu mi-a convenit asteptarea de la intoarcere si cat au lalait-o, ca din Timisoara am mai avut de mers vreo 3 ore pana la urmatoarea cazare :D Dar macar nu e ca si cum am avut un avion d eprins :P